Monday, 7 December 2009

Famapa shoots film


Why do you shoot film, Famapa?

For me, shooting film again is like re-connecting with a long lost friend; it made me wonder how on earth we lost touch when we were getting on so well. I've shot on film since I was 10 but as soon as I went digital I unceremoniously dumped film. It's only through blogs and flickr that my love for it has been re-ignited. Film has soul where digital doesn't, just like how music sounds so much richer on vinyl than it does digitally. Pictures come out with textures and tones that a digital just can't compete with. I love how it slows you down and makes you think harder about what it is you want to capture; you simply can't afford to be wasteful as every frame counts. Then there's the wait and the gamble; "Did I get the exposure right?", "Did I get the focus right?", "What was it I took a picture of again?". The not knowing makes it so exciting to finally see the results. I'm so happy I found my old friend again.

You can see more of Famapa's adventures in film here.

7 comments:

  1. Hei Astrid! Jeg lurer på noe angående lagring av bilder. Bruker du kun flickr til dette? Jeg begynner å bli litt redd for å miste alle bildene jeg har liggende i diverse mapper på både ny og gammel pc, pluss på noen cder rundt omkring... Nokså rotete system ja. Flickr virker for meg en super plass å lagre bildene for en billig penge, men bør jeg investere i f eks en ekstern harddisk i tillegg?
    Flott blogg du har forresten!
    Hilsen Solveig

    ReplyDelete
  2. Hei Solveig! Hyggelig å høre at du liker bloggen min. Jeg bruker både Flickr og ekstern harddisk samt at jeg har er tredje kopi av bildene rundt om på tre ulike pc-er ;-) Før brant jeg alt til cd-er, men fant ut at det er mye mer tidkrevende enn å kopiere regelmessig til ekstern harddisk. En ekstern harddisk koster ikke så mye og er vel verdt investeringen spør du meg. Det er praktisk å ha alle bildene samlet på ett sted. Flickr er også praktisk synes jeg. Da har jeg billedarkivet mitt tilgjengelig over alt så lenge det er internett. All form for lagring krever også (mener jeg) at man har en viss form for organisering av bildene - lag mapper med datoer og stikkord for hva bildene gjelder! :-) Lykke til!

    ReplyDelete
  3. that's such a beautiful way to describe the feel of shooting film.

    ReplyDelete
  4. Tusen takk! Best å lagre bildene nå i stedet for å vente på at maskinen skal kræsje og være etterpåklok.
    Ha en fin dag:-)

    ReplyDelete
  5. Backup er en fin oppfinnelse. Bruk det. Både OS X og Windows 7 kommer med automatisk backupsystemer.

    ReplyDelete
  6. I love this series so much,
    and Famapa's description is just perfect,
    it makes me want to go out there
    right now to take some pictures.
    thanks Astrid, and thanks Famapa!

    ReplyDelete
  7. To see Famapa here is so great !!!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails